-

Saffranskissen.

Publicerad 2013-10-22 20:55:01 i Allmänt,

För några veckor sedan hittade mamma en katt i sina sopor. Hon gav henne lite mat och sedan stack katten därifrån igen. En vecka senare kom katten tillbaka och då tog mamma in henne. Hon var fruktansvärt smal. Revbenen stack ut och ryggraden var flera centimeter upp. Eftersom mammas katt nyligen har fått kattungar så var denna damen inte så välkommen av kattmamman, så jag åkte ner och hämtade hem henne till mig. Jättecharmig och social katt, men sjukligt smal. Hon fick äta upp sig några dagar innan jag åkte in till veterinären för att kolla chip och en allmän hälsokoll för att kolla hennes tänder och öron. Där visade sig att Lissa har hepatit/gulsot, en infektion, dåligt blodvärde, kass lever och trasiga tänder. Hon är alldeles för pigg och går upp i vikt varje dag, så jag ville inte avliva henne utan att ge henne en chans, så nu blir det snordyrt med alla veterinärkostnader, men hon är så söt och verkar må bättre. 


 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Trixie.

23årig tjej bosatt i ett mysigt litet hus ute på landet i Sala. Här kan Ni följa mitt liv fyllt av träning, hästar och min väg från full rocker till välmående.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela