-

Jag är inte duktig.

Publicerad 2013-01-02 04:11:20 i Allmänt,

En viktig person i mitt liv lärde mig viktiga grejer.
Varken jag, du eller någon annan är duktiga för att vi tar tag i våra liv, börjar träna, äter bättre och går ner i vikt. Vi får skylla oss själva som måste kämpa så hårt efter att vi själva har gjort att vi ser ut som vi gör. Duktigt är inte att gå ner i vikt. Duktigt hade varit om jag aldrig blev tjock. Thats it.


Du är heller inte det minsta duktig om du slutar röka eller knarka eller vad som helst. Du började alldeles själv och det hade varit så mycket duktigare att aldrig börja.
Sluta berömma folk för att ha gjort fel hela sina liv och ge lite cred till alla som inte har dragit på sig några laster.

Visst. Det är mer duktigt att börja träna än att inte göra det och det är bättre att sluta med droger än att fortsätta. Jag säger bara att de som ska berömmas är alla som skött sig från början.
Så sluta kalla mig duktig.

God natt. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Trixie.

23årig tjej bosatt i ett mysigt litet hus ute på landet i Sala. Här kan Ni följa mitt liv fyllt av träning, hästar och min väg från full rocker till välmående.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela