-

Uteritt!

Publicerad 2012-09-10 22:34:07 i Allmänt,

Idag tog jag en tur till stallet med en jobbarkompis för en liten ridtur. Jag var lite nervös, för jaghar inte ridit på riktigt sedan hösten 2009, och det är ju ett tag sedan. Jag har kännt mig alldeles för tjock för att vilja sätta mig på ryggen på en häst men nu när jag har gått ner ca 7 kg de senaste 2 månaderna så vågade jag, men jag var ju tokrädd att jag skulle ha glömt hur man gör. Jag har ridit ganska mycket i mitt liv innan, men det var som sagt länge sedan så när vi skulle börja trava så bet jag mig i läppen, kortade tyglarna och gav hästen kommandot och döm av min förvåning, och lycka, när jag kom ihåg precis hur man gjorde. När det gick helt automatiskt. Åh, det där med hästar är helt underbart. Nu jobbar jag på att få min bättre hälft att gå med på att vi ska skaffa ett hus lite mer på landet nära någon gård så jag antingen kan skaffa en häst eller fjäska in mig hos de som bor där så jag får hjälpa till i stallet. Känns tyvärr som att det kan ta ett litet tag att få honom att gå med på mina planer, men jag ger inte upp i första taget. 
 
 


 
- Tjock, glad brud på fin häst. Inte det minsta mobilberoende här inte.
Jag har hört att man måste ta kort på hästens öron när man rider och skriva om det på sin blogg eller facebook.........
 
 
Jag kommer ha världens träningvärk imorn. Underbart! God natt. 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Trixie.

23årig tjej bosatt i ett mysigt litet hus ute på landet i Sala. Här kan Ni följa mitt liv fyllt av träning, hästar och min väg från full rocker till välmående.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela