-

Sjukling....

Publicerad 2012-03-03 02:24:44 i Allmänt,

Lovely. Jag brukar inte bli mer sjuk än förkyld, men nu har jag blivit riktigt djävla sjuk. Vaknade upp i onsdags och hade superont i halsen och hela den var svullen och full med vita prickar så jag ringde vårdcentralen som sa att det säkert var halsfluss men att de inte kan testa förän det gått tre dagar och då får jag ändå ingen penicillin så jag fick sjukanmäla mig från jobbet och tillbringa dagen i soffan med glass. I går var det ännu värre så jag ringde till en annan vårdcentral och sa att jag haft ont i tre dagar så jag fick komma dit. Efter att ha fått vänta i över en timme så fick jag träffa en läkare som kollade i min hals och konstaterade något jag ahde sett själv i spegeln; min hals såg inte vacker ut någon stans. No shit liksom..... Fick gå ut i väntrummet och vänta en stund till, blev inkallad till provrummet och tog halsprov, tillbaka ut i väntrummet, tillbaka in till läkaren för att få veta att jag inte hade den bakterien, tillbaka till provrummet, ta annat prov, vänta, till läkaren, vänta... Osv osv osv. Jag har aldrig de normala formerna av olika sjukdomar så det krävdes några prover. Fick även lämna blodprover för att de skulle hitta delet i min hals. Jaja, fick iallafall penicillin utskrivet som jag ska knapra 3 gånger om dagen i 10 dagar och halsont kommer jag troligen ha i två veckor minst för att halsen var så trasig. Jag älskar det här. Nu ska jag knapra i mig några extra värktabletter så jag kan sova, för imorn blir det hockey.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Trixie.

23årig tjej bosatt i ett mysigt litet hus ute på landet i Sala. Här kan Ni följa mitt liv fyllt av träning, hästar och min väg från full rocker till välmående.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela