-

Straight fxcking edge.

Publicerad 2012-08-07 22:52:43 i Allmänt,

Ligger i soffan och har precis slötittat på en halvdålig film och dricker grön saft som mest ser ut som någon läskig drink. Det slog mig precis att jag inte haft någon dunderfylla på över 7 månader nu. Fy fan vad bra jag är! Och fyfan vad mycket bättre jag mår utan den där skiten. Jag har varit lite full 3 gånger de senaste 7 månaderna, men jag vill inte vara full alls mer. Alkoholen gör bara konstiga saker med mig och gör mig till en människa jag inte vill vara. Jag drack en mojito i början på juni och slogs av hur äckligt alkohol faktiskt smakar. Det var lite sjukt. Det är bara smaken av öl som jag saknar lite ibland, men öl får mig dum i huvudet och innehåller alldeles för mycket kalorier. 
Nej, jag tycker fortfarande att straight edge är det bästa man kan vara... Jag är bara lite dålig på att lyssna på mig själv. 
För Er som kanske inte har full koll på sXe så innebär det i stora drag att man inte äter kött, inte dricker alkohol, inte röker, inte brukar några som helst droger (inte ens koffein) och inte har promiskuöst sex. Sjukt vettiga grejer. Kött äter jag inte och har verkligen inga tankar på att någonsin börja med det. Helst ska man ju vara vegan, men det skulle jag nog inte klara. Jag är för dålig på det där med att göra tillräckligt nyttig och bra mat. Att inte använda droger behöver jag ju inte ens gå in på hur det är med den saken. Knark är bajs som en vis man sa. Det enda lilla problemet där är ju just koffeinet. Jag behöver mitt kaffe och jag får lite svårt att inte få i mig koffein när tabletterna som jag äter varje dag innehåller mängder av koffein. Att inte ha sex utan någon form av förhållande eller relation är ju också hur vettigt som helst. Så ja... Det är ju det där förbannade koffeinet som ställer till det för mig. 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Trixie.

23årig tjej bosatt i ett mysigt litet hus ute på landet i Sala. Här kan Ni följa mitt liv fyllt av träning, hästar och min väg från full rocker till välmående.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela