-

Äggröra och kaffe.

Publicerad 2012-08-07 13:51:57 i Allmänt,

Dagen känns så mycket bättre när man får dricka morgonkaffet i en lastbil med fint sällskap. Just saying. Nu känner jag mig nästan redo att ta itu med kaoset i min lägenhet och tvätten. 
Har ju börjat ett nytt heltidsjobb nu och det känns skitbra. Jag har bara jobbat timmar sedan nyår men nu är jag på gång igen. Jag tycker inte direkt om Köping, men flytten hit har ändå fört med sig en massa bra saker. 


Nu ska jag slänga i mig min äggröra och mina knäckebröd så jag får i mig lite mer energi. Som ni säkert vet så är det äggulan som innehåller flest kcal i ett ägg. Ett helt ägg innehåller ca 85 kcal medans bara äggvitan innehåller ca 16 kcal. Så när jag gör äggröra/omelett kör jag med t.ex 1 helt ägg + 2 äggvitor. Ingen större skillnad i smaken men så mycket bättre för en tjockis som jag. 
Åh, på tal om vikt. I lördags köpte jag ett par nya leggins. Jag köpte dem en storlek mindre än mina gamla och trots det är de lite för stora i midjan! Awesuuum! 




- Några kilo lättare än sist och med en tröja som inte alls är min.
Nämnde jag föresten att min lägenhet är stökig? 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Trixie.

23årig tjej bosatt i ett mysigt litet hus ute på landet i Sala. Här kan Ni följa mitt liv fyllt av träning, hästar och min väg från full rocker till välmående.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela