-

1 maj..

Publicerad 2013-05-01 07:08:40 i Allmänt,

Igår var det Valborg igen. Jag slås över hur ett år kan kännas som både 10 år och en vecka - på samma gång.
Förra Valborg hade jag dagen innan lämnat Trollhättan bakom mig och flyttat till Köping i brist på annat. Hamnade i en sjukt skabbig lya och på Valborgskvällen, när jag inte ens bott där ett dygn, fick jag ett järnrör i dörren och blev knivhotade. Bra start.
För ett år sedan vaknade jag upp med huvudvärk efter ett par glas vin.

Idag vaknade jag tidigt och ska alldeles strax åka och få nycklarna till mitt hus. Jag lämnar allt vad lägenhet och grannar innebär och flyttar ut till landet. Jag kan nog inte ens beskriva hur skönt det ska bli. Jag slipper bli väckt mitt i nätterna av bilar, smällande dörrar och diverse ljud. Jag slipper lyssna på musik jag inte vill höra genom väggarna. Äh, jag kan göra listan hur lång som helst.

Något jag kommer sakna är de där fina människorna i huset mittemot med sina fina hundar, men de har lovat att hälsa på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Trixie.

23årig tjej bosatt i ett mysigt litet hus ute på landet i Sala. Här kan Ni följa mitt liv fyllt av träning, hästar och min väg från full rocker till välmående.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela