-

Glasögonormen till er tjänst.

Publicerad 2012-06-04 17:20:02 i Allmänt,

Kom precis hem från stan. Drog in med min mycket begåvade granne för att han skulle dra och hämta sin cykel som stod i stan och lämna in den på lagning. Vi kommer in till stan, hittar cykeln och han inser att han glömt cyckelnycklarna hemma. Bra där! Smart grabb. Istället gick vi in på Specsavers för att boka tid till synundersökning eftersom jag blivit halvblind det senaste och fick en tid redan en timme senare. Så vi drog iväg en sväng så man fick röra på fläsket en stund innan det var dags för synundersökningen och ja visst. Synen hade försämrats en del, inte så mycket som jag trodde men jag har gått och dragit på mig brytningsfel nu så det har ju gjort att det kännts värre än det varit. Men nu ska det bli bra! När det var dags att välja bågar så var jag väldigt öppen och kollade inte ens på prislapparna. Ska jag börja använda glasögon mer så måste jag ha ett par som jag trivs i och inte några som bara är billiga. Men av alla hyllor med designerglasögon så hittade jag inte ett enda par som var fina eller kändes bra. Inte ett enda par. Till slut efter väldigt mycket om och men och efter att ha provat nästan varenda båge i hela butiken stod jag med två och valde. Kollade prislapparna och insåg att det var två från de billigare prisklasserna. Wohoo typ. Lyckades tillslut bestämma mig för en av dem. De dyraste av dem, såklart, och ungefär så här ball kommer jag se ut enligt Specsavers hemsida: 



Jag är inte säker på om det var exakt de där bågare, men typ såna. Nu djävlar! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Trixie.

23årig tjej bosatt i ett mysigt litet hus ute på landet i Sala. Här kan Ni följa mitt liv fyllt av träning, hästar och min väg från full rocker till välmående.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela